piątek, 11 maja 2012

truskawkowy sernik na zimno


Musiałam w końcu pozbyć sie mrożonych truskawek bo już niedługo nastanie nowy sezon.
Znalazłam super przepis to postanowiłam wypróbować, oczywiście i tak go zmodyfikowałam po swojemu.

spód:
100g herabtników maślanych wielozbożowych
1łyżeczka gorzkiego kakao
70g masła

Ja to zrobiłam po "chińsku" najpierw zmiksowałam w blenderze herbatniki, później dodałam kakao i masło. Oczywiście można wszystko od razu zmiksować.
Tortownice o średnicy około 26cm wyłożyłam papierem do pieczenia i wygniotłam masą dno, wstawiłam do lodówki.
masa:
300g truskawek
500g jogurtu naturalnego
300 śmietanki 30%
3 łyżki z czubkiem żelatyny
1/3 szklanki wody
1/2 szklanki plynnego miodu- rozpuszczam w mikrofali do plynnej konsystencji

żelatynę rozpuścić w podanej ilości
do blendera wlać śmietankę, jogurt naturalny, wrzucić truskawki - w moim przypadku mrożone.
Zmiksować wszystko, dodać miód i żelatynę, ponownie zmiksować.
Wylać na wcześniej przygotowany spód, wstawić do lodówki do stężenia.
U mnie tężało 20min -mrożone truskawki przyspieszyły całość.



5 komentarzy:

  1. o jeeeeeeeeeezu jakie pyszności Ty robisz. Mjami mjami

    OdpowiedzUsuń
  2. dzieki larvus:)
    ale naprawdę to jest pyszne, takie lekkie idealne na upał

    OdpowiedzUsuń
  3. witam, zapraszam po wyroznienie ;-) na moj blog;

    OdpowiedzUsuń
  4. Do kawki kawałek skubnę, z truskawkami nie odmówię. Fajne lekkie puszyste

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, idealne nie tylko do kawy ;)

      Usuń