środa, 6 czerwca 2012

drożdżowe z truskawkami



Sezon truskawkowy wiec i ciasto obowiązkowo z truskawkami.
Drożdżowe, proste i pyszne, moje dzieciaki sie nimi zawsze zajadaja.
Ciasto nie jest zbyt wysokie takie z 5cm nie wiecej, gdyż wolimy niższe.
ciasto:
30g drożdży
1 szkl. letniego mleka
1/4 szkl. letniej wody
1/3 szkl. cukru
2 jajka
50g masła/margaryny
szczypta soli
około 4 szklanek mąki

dodatkowo:
1 szklanka truskawek pokrojonych

Robimy rozczyn: kruszymy drożdże, zasypujemy 1 łyżką cukru, zalewamy mlekiem i woda, zasypujemy 1 łyżką mąki- czekamy aż wyrośnie.
Do rozczynu dodajemy rozbełtane jajka, cukier,, mieszamy, dodajemy sól, wsypujemy 2 szklanki mąki, mieszamy, dodajemy masło i resztę mąki, wyrabiamy ciasto okolo 2-3min, żeby napowietrzyć ciasto, bedą widoczne bąble powietrza.
Odstawić na 30min do wyrośnięcia, ponownie zagnieść i przełożyc do bachy takiej 25x35cm, uprzednio wyłożónej papierem do pieczenia.
okolo szklanki truskawek pokrojonych wsumie dowolnie, u mnie w połówki, ułożyć na ciasto i posypać kruszonką.
Zostawic na 30min do wyrośniecia,
Piec w 180stop. aż zbrązowieje ładnie.

Ja moje ciasto wykończyłam lukrem, który zrobilam z cukru pudru, i odrobiny gorącej wody.
Lukier wylany na gorące ciasto szybko zastygnie i bedzie bardzo sztywny.





3 komentarze:

  1. MMMMM truskawki...

    Zapraszam do mnie na konkurs
    http://ewcia-kolczyki.blogspot.com/2012/06/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smakowicie wyglada!
    Cuda robisz!
    Ciekawe jak smakował ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. dzieki dziewczyny, a ciasto bylo naprawde smaczne

    OdpowiedzUsuń