poniedziałek, 25 czerwca 2012

lody smietanowo-truskawkowe

Przepis na lody Davida Lebovitza, troche inny bo z dodatkiem kwaśnej śmietany.
Lody są przepyszne, nadaja się do zrobienia w maszynie do lodów jak i bez.
składniki:
450g truskawek
150 cukru (ja dałam cukier puder, zeby szybciej sie rozpuścił)
250ml smietany 30%
240g kwaśnej śmietany ( ja dalam 12%)
1 łyżka wódki

Truskawki pokroić w plastry, zasypać cukrem i zalać wódka, jak ktoś chce może ja pominąć odstawic na okolo 1 godzine, ale ze ja użyłam pudru to po 5min cukier puder byl rozpuszczony.

Wlać do blendera, obie śmietany, dodac truskawki i zmiksować.

Wstawic do lodówki na okolo 1 godziny, żeby mase schłodzic ale ja wstawiłam do zamrażarki na okolo 20-30min.
Gotową mase wlać do maszyny i czekać aż ukręcona się lody lub wlać do pojemnika i do zamrażarki ale co godzine przemieszać.

Życze smacznego

2 komentarze: