wtorek, 12 czerwca 2012

pancakes- amerykańskie naleśniki

Dobra alternatywa dla naszych popularnych naleśników, oczywiście jeżeli ktoś lubi, a ja lubie.
Dobra rzecz na śniadanie ale również na kolacje.
ciasto:
2 jaja - białka ubić
1 szkl.mleka
2 szkl. mąki
60 masła
1 czubata łyżka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczeniam

Ubijam najpierw bialka na piane.
W osobnym naczyniu ucieram, żółtka, cukier, mleko i roztopione masło. Dodaj mąke z proszkie i wyrabiam na gladkie ciasto a na koniec dodaje piane i delikatnie mieszam.

Patelnie rozgrzewam ale bez dodatku tluszczu, gdyż ciasto już zawiera masło.
Nakladam łyzką ciasto i robie krążek, zazwyczaj przewracam placka jak widoczne sa dziurki z surowej strony.


Do tych naleśników zrobilam sos truskawkowy: pokroiłam truskawki, wrzucilam do garnuszka, zalałam łyżką wody, dodalam cukier i dusiłam do uzysaknia syropu i zmiekniecia truskawek- pychota

3 komentarze:

  1. o kurde to zes zaszalala teraz, na noc taaaakie pysznosci!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. noc nie noc, wazne ze dobre, hehe;))
    rób nie marudz;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. Zrobiłam przed chwilą i muszę stwierdzić, że mi nie smakowały. Nie tylko mnie, ale też całej mojej rodzinie.

    Nie polecam.

    OdpowiedzUsuń