piątek, 13 lipca 2012

lody jagodowe

Kupilam dzisiaj jagody, niestety to juz ostatki a szkoda bo pyszny owoc.Postanowiłam zrobic lody jagodowe.

Moją podstawa jest przepis na te lody:
http://ciachaa.blogspot.com/2012/06/lody-smietanowo-truskawkowe.html
ale podam jeszcze raz

250g kwasnej smietany
250ml smietany 30% slodkiej
150g cukru lub cukru pudru (dalam tyle i sa dla mnie za slodkie wiec najlepiej dac 100g)
1 łyżka wódki
3/4 szklanki jagód

Jagody zasypać cukrem, dodać wódke , wymieszać i poczekać az rozpuści się cukier wiec lepiej użyć cukru pudru- będzie szybciej

Ja uzylam malaksera ale blednerem też można, wlać obie śmietany, dodac jagody z cukrem i wódka, zmiksowac i wstawic na godzinę do lodówki.
Nastepnie wlać do maszyny do lodów i kręci się samo:)
Oczywiście można zrobić bez maszyny, wstawić pojemnik od zamrażarki i co godzine mieszać, po okolo 3 godzinach lody sa gotowe.

Życzę smacznego

2 komentarze:

  1. Ale smakołyki !!!
    Uwielbiam lody i jeszcze jagodowe to juz wogóle ;) rewelka!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tez uwielbiam a te wyszly narawde pyszne:)

    OdpowiedzUsuń