sobota, 6 października 2012

sernik z brzoskwiniami

Sernik, każdy chyba lubi ale znależć ten idealny nieraz graniczy z cudem.
Mój ulubiony jak i reszty rodziny to sernik kudlaty czy bardzo popularny Królewski.
Jednak tym razem postanowiłam zrobić inny i z dodakiem brzoskwiń.
Mam nadzieję, że to będzie to bo pierwzy raz robie z brzoskwiniami.


ciasto:
200g miekkiego margaryny/masła
4 żółtka
2 łyżki cukru pudru
2,5 szkl.mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

zagnieść ciasto, podzielić na dwie części, zawinąć w folie i wsadzić do zamrażarki na kolo 1 godzinę ewentualnie na 30min jak sie spieszy czyli w moim przypadku własnie bylo pól godziny:)

W międzyczasie zaczęlam robić resztę.

piana:
4 białka (pozostałość po cieście)
3 łyżki cukru
piane ubić na sztywno, dodąc cukier  ubijać jeszcze chwile

W tym momencie nastawiłam piekarnik na 180stop.C i zaczęłam robić masę serową

masa serowa:
1kg twarogu ja użyłam w wiaderku
1/2 szkl. cukru
3 jaja
2 łyżki mąki ziemniaczanej
50g masła

jajka lekko utrzec z cukrem i masłem, dodać ser, wymieszać dobrze, dodać mąke ziamniaczana i ponownie wymieszać.

puszka brzoskwiń, pokroic połówki na pół i na 6 części

blachę 25x35 wyłożyć papierem do pieczenia, wyciagnąć ciasto z zamrażarki, jedną częśc zetrzec na tarce na grubych oczkach na spód, wylać masę serową, ułożyć dosyć gęsto pokrojone brzoskwinie, wyłożyć piane z białek i wyrównać, na to zetrzeć drugą część ciasta.

Piec okolo 1godz w 180stop. wyłaczyłam piekarnik,  zostawiłam sernik w środku przez 20min przy otwartych drzwiczkach






2 komentarze: