piątek, 23 listopada 2012

piszinger

Od dawna chciałam zrobić, moje dzieciaki uwielbiają wafle a wiadomo, że domowe najlepsze.


paczka wafli u mnie taka prostokątna 7 sztuk
 masa:
250g cukru
100g kakao
300g masła
4 żółtka
odrobine wody
1 łyżka wódki
wiórki kokosowe do posypania

do rondla wrzucić cukier, dolać wode i mieszać do zagotowania, dodawać po kawałku masła, mieszać aż sie rozpuści.
Zdjąć z ognia, dodawać po jednym żółtku i mieszać na koniec dodać kakao, wódkę i wymieszać.

Powiem szczerze, widząc masę zastanawiałam się czy taka rzadka da rade a jednak.
Im była chłodniejsza tym robiła się gęstsza.

Smarowałam wafla i przykrywałam następnym i znowu smarowałam,aż ułożyłam ostatniego, wierzch też posmarowałam, posypałam wiórkami kokosowymi.

robiłam wieczorem więc rano był idealny.




1 komentarz: