niedziela, 2 grudnia 2012

pierniczki

Sezon pierniczkowy czas zacząć. Zrobiłam pierniczki z dodatkiem melasy, co nadaje im piękny brązowy kolor bez użycia kakao.
Zrobiłam z podwójnej porcji, gdyż u mnie w domu to produkt bardzo chodliwy:))


ciasto:
50g masła
3/4 szkl cukru 
1 szkl melasy
2 jaja
6szkl mąki ( może się okazać, że 5 też starczy dlatego sypie się porcjami)
1/2 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka sody
paczka przyprawy do piernika
szczypta soli

masło roztopić, wymieszać z cukrem i jajkami, dodać melase, dodać sól, wymieszać, dodać porcjami mąke z proszkiem i soda,
wyrobić, podzielić na 3 części, zwinąć w folie i wstawić na godzien do lodówki, oczywiście u mnie to trwa znacznie krócej czyli 20min.

Wałkować na grubość 0,5cm wykrawać i piec około 10 min w 180 stop.


Można ozdobić według uznania, ja ozdobiłam lukrem i posypką a w
sumie posypała je moja córka








Życzę smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz