czwartek, 28 marca 2013

babka piaskowo-cytrynowa

Jeżeli wielkanoc to musi być baba.
Postanowiłam zrobić babkę piaskowo-cytrynowa. W dzieciństwie moja mama piekła baby piaskowe
więc teraz moja kolej:)

składniki
5 jaj
1 szklanka cukru
1 i 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
200 g masła
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki soku z cytryny
skorka otarta z jednej cytryny

najpierw roztopić masło i odstawic
 przystąpić do ubijania jajek
jajka ubić na puch powoli dodawać porcjami cukier dalej ubijając,
dodać do masy mąkę ziemniaczaną z proszkiem, wymieszać, wlać sok z cytryny ze skórka, wymieszać, na końcu dodać jeszcze cieple roztopione masło

przelać do formy keksówki bądź babkowej z kominem, piec około 50 min w 170 stop.C do tzw.suchego patyczka, wyciągnąć od razu z piekarnika,

w związku z tym ze ja moja piekłam w sylikonowej formie bez problemu udało mi się wyjąć gorącą z formy i od razu polukrować
jeżeli pieczecie w metalowej, to ostudzić ja przez kilkanaście minut po czym wyjąć z formy

dobrym rozwiązaniem będzie posypanie babki cukrem pudrem




2 komentarze: