sobota, 20 kwietnia 2013

lody truskawkowe

Od kilku dni jest ciepło i dla nas właśnie zaczął się sezon na lody. Oczywiście te domowe są najlepsze:)
Prośba córki nie mogła zostać nie spełniona, więc zrobiłam lody truskawkowe


skłądniki:
300g truskawek (ja używałam mrożonych)
200g śmietany 30% -schłodzonej
200g kwaśniej gestej śmietany 12%- schłodzonej
1/2 szklanki mleka skondensowanego-zimnego
100g cukru pudru
1łyżka wódki-można pominąć

truskawki pokroić w cząstki zasypać pudrem i zalać wódką, odstawić na 5-10min do rozpuszczenia się cukru.
Wlać do malaksera obie śmietany, mleko i wrzucić truskawki, zmiksować wstawić do lodówki na 30min.
w związku z tym ze ja użyłam mrożonych truskawek etap chłodzenia w lodówce pomija zupełnie.

gotową masę wlać do maszyny i czekać aż się ukrecą, jednak często poprostu jest jej tak dużo ze maszyna nie daje rady zupełnie zamrozić masy, więc na końcu wstawiam pojemnik do zamrażarki na 10-15 min i domrażam ale zamieszam zawsze z 2-3 razy.



Jeżeli zostanie mi coś lodów przekładam do pojemnika i wstawiam je do zamrażarki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz