niedziela, 21 kwietnia 2013

murzynek

Średnio przepadem za tego rodzaju ciastem ale naszła nas wyjątkowa ochota na nie.
Przegrzebałam neta w tym celu, wszystkie przepisy prawie identycznie, różnią się tylko ilością.
W końcu postanowiłam zrobić murzynka ze strony Doroty- moje wypieki.

składniki:
3 jaja
125g masła
1 szklanka cukru
1 szklanka mleka
2 szklanki mąki
5 łyżek kakao
2 łyżki cynamonu mielonego
1 łyżeczka sody
powidła ja dałam 3 łyżki jagodowych

masło, cukier, mleko i kakao zagotować i ostudzić.
tuż przed robieniem reszty ciasta  nastawić piekarnik na 170 stop.C
do masy dodać mąkę z sodą , cynamon, wymieszać mikserem, dodać dżem albo powidła, wymieszać.
białka ubić na pianę dodać no nej żółtka i jeszcze chwile ubić. Pianek z białek połączyć z ciastem delikatnie mieszając łyżka.
blachę  25x30 cm wyłożyć papierem do pieczenia przelać ciasto i piec około 40 min w 170 stop.

Można polać polewa i ozdobić




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz