piątek, 26 kwietnia 2013

rogaliki drożdżowe z dżemem

Kilka dni temu połasiłam się na rogaliki w cukierni...  nie wiem jak to nazwać,chyba tylko starociem.
Szkoda było kasy na to, więc upiekłam swoje.
Znikają lotem błyskawicy:))


składniki na ciasto:
 3/4 szklanki śmietany 30%
40g drożdży
4 łyżki cukru takie z czubkiem
50g masła
2 jajka
1 żółtko
3 szklanki mąki
szczypta soli

drożdże pokruszyć i wymieszać z cukrem,  śmietankę lekko podgrzać do stanu lekko ciepłego i zalać drożdże, wymieszałać
Roztopić masło, takie cieple wlać do zaczynu, wymieszać, dodać jajka i żółtko, wymieszać dobrze, wsypać mąkę i sól. Wyrobić ciasto przez 2-3 min.
Odstawić na 10min.
Oprószyć stolnice lub blat obficie mąką, ja podzieliłam ciasto na 3 części, z każdej formowałam kule i rozwałkowałam na okrągły placek o grubości mniej niż 5 mm i średnicy  około 25cm

W tym momencie włączyć piekarnika na 180 stop.C

każdy placek podzieliłam na 4 części i każda z tych części jeszcze na pół tak, żeby wyszło 8 trójkątów
Na każdy trójkąt u podstawy gdzie jest zaokrąglony układać łyżeczkę dżemu kto jaki lubi,
 ja dałam truskawkowy i wiśniowy. zwijać i układać w odstępach na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

Jeżeli po upieczeniu nie mamy zamiaru lukrować ich to prze upieczeniem posmarować roztrzepanym białkiem, które nam zostało.

Piec kolo 15 min, aż będą rumiane, jeszcze gorące polać lukrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz