środa, 22 maja 2013

boski makowiec


Mój  ukochany makowiec, chyba najlepszy jaki jadłam w życiu. Przepis pochodzi z cincin
Pierwszy raz jak zrobiłam,został zabrany w gości i nie zostało nic;)


Ciasto: 
500g mąki tortowej
50g drożdży
100g cukru pudru


200g miękkiego masła
1/2 szkl. gęstej kwaśnej śmietany
3 żółtka
otarta skórka z cytryny
1 jajo 
szczypta soli

do tego masa makowa- ja kupuje gotowca w puszcce jest szybciej

Mąkę przesiać. Drożdże rozetrzeć z 2 łyżkami cukru -pudru, wymieszać ze śmietaną. 

Do mąki dodać resztę cukru, masło, posiekać. 
Dodać rozmącone jajko, żółtka i śmietanę. Szybko zagnieść niezbyt ścisłe ciasto. Podzielić je na 2 części. 
Każdą rozwałkować na prostokąt, nałożyć masę makową i zwinąć, ja zwijałam po dłuższym boku.

Pergamin wysmarować delikatnie masłem.zwinięte strucle przenieść na pergamin i zawinąć je w niego zostawiając minimalnie luz kilku mm, włożyć do podłużnych blaszek. 

Wstawić do piekarnika ( 120 stopni) nie domykając drzwiczek . trzymać ja tam przez 25-30 min aż podrosną. Po czym zwiększyć temp. do 180 stopni, zamknąć piekarnik i piec jeszcze 30 minut do zrumienienia.

polukrować lub nie

Oczywiście moje makowce popękały gdyż nie zwinęłam ciasta mocno w pergamin ale nic im to smakuje nie ujmuje:))





6 komentarzy:

  1. Uwielbiam makowca, jednak zdecydowanie za rzadko go jadam! Dzięki za przepis :)

    Zauważyłam, że masz na swoim blogu kilka widgetów z innych stron. Dlatego byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła i do nas oraz zarejestrowała swój blog na liście Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Znajdzprzepisy.pl jest wyszukiwarką, która zbiera przepisy z najlepszych stron oraz blogów kulinarnych.
    Już ponad 1100 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.

    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj ten jest wyjątkowo dobry a diabeł tkwi w cieście ;)
    dziękuje za zaproszenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Generalnie to od pewnego czasu chodzi za mną smak makowca. Chętnie bym zjadła, ale piec nie będę. Pokłóciłam się z picem. Mamy ciche dni!

    OdpowiedzUsuń
  4. Orcia to szybciutko przeproś się z piecem i na pewno wynagrodzi ci to:)

    OdpowiedzUsuń
  5. blond ty to chociaz wiesz jak w realu smakuje;)

    OdpowiedzUsuń