sobota, 25 maja 2013

mamine ciastka

Jutro Dzień Mamy i z tej okazji zrobiłam ciastka dla mojej mamy jak i dla samej siebie, gdyż też jestem mamą.
Ozdoby nie są idealne -cel zamierzony, tak jak nasza miłość nie jest idealna jednak jest bezwarunkowa.




ciastka zrobić według tego przepisu
użyć dowolnych foremek u mnie serce średnicy około 10 cm,
ja ozdobiłam lukrem królewskim ,użyłam poniżysz proporcji, gdyż nie potrzebowałam dużo lukru

lukier królewski:
1 białko
250 g cukru pudru
1 łyżeczka soku z cytryny

ubić białka z cukrem pudrem i sokiem z cytryny przez  5-7  min
jeżeli chcemy,żeby lukier był rzadszy dodajemy odrobinę soku z cytryny a jeżeli gęstszy dosypujemy cukier puder.

barwimy lukier według uznania i przekładamy do rękawa cukierniczego z końcówka,
Prawie zawsze obrysowuje lukrem kontury gdy ciastka są jeszcze gorące, lukier pod wpływem temp. będzie się ładnie błyszczał.

Następnie wypełniamy środek wedle uznania.




2 komentarze: