niedziela, 12 maja 2013

muffinki dwukolorowe

Na prośbę dzieciaków zrobiłam muffinki dwukolorowe.



składniki:
250 ml maślanki
1 jajo
100g masła
250 g mąki
1 płaska  łyżeczka sody oczyszczonej
100 g cukru ja dałam brązowy
saszetka czekolady w proszka bądź  1 łyżka ciemnego kakao

nastawić piekarnik na 200 stop.C

do miski wlać maślankę, wbić jajko i wlać roztopione masło, wymieszać
wsypać mąkę z soda i cukier, wymieszać łyżką, żeby zostały delikatne grudni mąki
odstawić ciasto na 2-3 min i w tym czasie

formę na 12  muffenk  wyłożyć papilotkami,
napełnić foremki ciastem ale zostawić okolo 1/3 ciasta w misce
dodać kakao i wymieszać (ja użyłam czekolady w proszku) ponakladać ciemne ciasto
na wierzch i łyżeczka lekko powciskać ciemne w jasne ciasto

piec 20 min w 200 stop.C


Życzę smacznego

6 komentarzy:

  1. oj tak:) ja nie przepadam za muffinami ale skoro inni lubią :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają znakomicie ;) ekstra pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu bardo dziękuje :) a pomysł był dzieciaków

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam muffiny :>

    http://sniadaniainietylko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kinga a ja własnie nie lubię, może to wynika z tego ze nie przepadam za ciastem babkowym
    ale skoro uwielbiasz to tylko robić :)

    OdpowiedzUsuń