poniedziałek, 13 maja 2013

szparagi z sosem śmietanowym

Maj kojarzy się z bzem ale to tez początek sezonu na szparagi.
Kupiłam białe, które trzeba obrać przed obróbką termiczną.

danie zrobiłam jako 1-osobowe czyli tylko dla mnie;)

3 szparagi
1/4 śmietany 30%
1 łyżeczka soku z cytryny
1 łyżeczka masła
1 garść makaronu u mnie kokardki
1  łyżka startej mozarelli czyli taka którą kupuje się bez zalewy


 kiedy zacznie się gotować makaron zacząć obierać szparagi
i nastawić niedużą ilość wody na nie

Szparagi obciąć z grubszej strony tak z 1 cm, obrać obieraczka z łyka, i to tak porządnie
jeżeli wbijemy paznokieć w szparagę bez problemu tzn. że jest ok

pokroić ukośnie na kawałki, wrzucić do gotującej się wody, gotować 3-4 min, odcedzić

wrzucić szparagi na patelnie z roztopionym masłem, dusić kolo 2 min.
wlać do nich śmietanę wymieszaną z sokiem z cytryny i wrzucić mozarelle, mieszać do rozpuszczenia się sera doprawić pieprzem

nałożyć makaron i wyłożyć sos na wierzch


Życzę smacznego









2 komentarze:

  1. Ale ty jesteś takie smakołyki i tylko dla siebie zrobiłaś,,,,Z pewnością szparagi zostały to ja tez poproszę jedną porcję.

    OdpowiedzUsuń
  2. a taki ze mnie wredusek;) pewnie, że zostały więc zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń