środa, 15 maja 2013

zupa szparagowa

Szał na szparagi trwa. W związku z tym, że za kilka dni rodzinna uroczystość, wypróbowałam zupę szparagową. Pierwszy raz jadłam i mogę stwierdzić, że mi posmakowała




nie dodaje żadnych wynalazków typu maggi ani kostek bulionowych
Uważam, że taka zupa ma być bardziej do posmakowania. Wystarczyło zupy dla 4 osób ale niewielka ilość dla każdego

składniki:
pęczek szparagów to jest około 0,5 kg
1/2 litra wody
1 łyżka masła
1 łyżka koperku zielonego posiekane
2 łyżki śmietany 36% jeżeli ktoś nie ma może dać 1/2 szklanki śmietany 30%
szczypta cukry
sól do smaku
grzanki

szparagi obrać z łyka, obciąć z 1 cm zdrewniałej końcówki, po kroić na 3 cm kawałki
zagotować wodę z masłem i cukrem, wrzucić szparagi, gotować na małym ogniu około 30min.

szparagi wybrać ale główki szparag odłożyć osobno, wywar zostawić,
szparagi zmiksowałam blenderem i przetrzeć przez sito do wywaru, na sicie zostaną niechciane łyka
podgrzać zupę, dodać śmietanę i dobrze wymieszać ale pilnując, żeby nam się nie zagotowało,
dodać wcześniej odłożone główki szparag

moje grzanki to zwykły tostowy chleb podpieczony w opiekaczy a następnie pokrojony w kostkę

zupę na talerzu przed podaniem posypać koperkiem i grzankami

Życzę smacznego






6 komentarzy:

  1. owca, zgadza sie pyszna, będzie robiona na komunie w niedziele ale dodatkowo z jajkiem

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam wszelkie kremy szparagowe i również nie uznaję Maggi i kostek..więc koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kulinarna Fuzja, myślę,że będzie ci smakować :)

    OdpowiedzUsuń