poniedziałek, 3 czerwca 2013

naleśniki z truskawkami i prażonymi migdałami

Naleśniki, chyba każdy lubi z obojętnie jakim nadzieniem a nadzienie to rzecz gustu.
Zaczyna się sezon truskawkowi więc kupiłam 1/2 kg i zrobiłam nadzienie do naleśników
- konfiturę z truskawek chociaż słowo "konfitura" w tym przypadku to chyba jednak za dużo powiedziane.

konfitura:
1/2 kg truskawek
4 łyżki cukru

truskawki umyć osączyć, przekroić na pół, wrzucić do rondla i dodać cukier.
dusić około 10 min, mieszając co jakiś czas aż sok się zredukuje.
konfitury starczyło mi na 4 naleśniki

ciasto na naleśniki dowolne ja robię zazwyczaj z takiego czyli na 'oko':

2 jajka
1,5 szklanki mleka
1/2 szklanki wody
2 szklanki mąki
szczypta soli

wszystkie składniki zmiksować bądź wymieszać ręcznie trzepaczką( ja tak robię) jeżeli za rzadkie dodać mąki a jak za gęste dodać mleka i usmażyć mi wyszło 7 naleśników jednak nie wszystkie były z truskawkami.

posypka:
garść migdałów w słupkach(takie kupiłam) bądź w płatach uprażyć na patelni

nałożyć dwie łyżki konfitury na środek naleśnika, złożyć na pół i jeszcze raz na pół i wyłożyć łyżkę konfitur na wierzch


posypać prażonymi migdałami i wcinać



Życzę smacznego:)



3 komentarze:


  1. Nominowałam Cię do Liebster Award, wejdź -http://mysweetpathoflife.blogspot.com/2013/06/nalesniki-gryczane-i-ryzowe-kolacja-i.html - po więcej informacji

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma to jak pyszne naleśniki *-* truskawki i migdały to znakomity dodatek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. tenatalia, dzieki ze wyroznienie ale nie bawie sie w takie rzeczy;)
    teenager, oj tak nalesnik to moj smak z dziecinstwa

    OdpowiedzUsuń