poniedziałek, 17 czerwca 2013

ryż na słodko

Moje dzieciaki uwielbiają ryż na mleku. Co jakiś czas kupuję im gotowy, jednak tym razem postanowiłam ugotować sama.


100 g ryżu
1, 5 szklanki mleka
1/4 szklanki śmietanki 30%
1 łyżka cukru

zagotować 1 szklankę mleka, wsypać ryż, mieszając co jakiś czas, gotować aż wchłonie się prawie całe mleko, wlać pozostałe mleko i  śmietankę, oraz dodać cukier, gotować do wchłonięcia płynu i mieszać, żeby się coś nie przypaliło;)

polałam musem z truskawek

6 dużych truskawek zmiksować blenderem, jeżeli ktoś lubi totalnie na słodko może dosłodzić, jednak dla mnie słodycz ryżu z kwaskowatymi truskawkami idealny balans smaku


4 komentarze:

  1. Jako dziecko jadałam ryż na mleku zapiekany z jabłkami i posypany cynamonem. Widząc truskawkową wersję, nie mogę przejść obok niej obojętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. danie z dzieciństwa a jakież dalej aktualne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie tylko dzieciaki,ja też lubię,deserek palce lizać

    OdpowiedzUsuń