niedziela, 16 czerwca 2013

ucierane ciasto z owocami

Wczoraj dostałam czereśnie, aż że lubię je obłędnie to postanowiłam zrobić z nimi ciasto, jednak jeszcze mam zapas truskawek, więc ich też użyłam
Zrobiłam pół ciasta z truskawkami a drugie pół z czereśniami.


ciasto:
150 g miękkiego masła
130 g cukru
4 jaja
200 g mąki
40 g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
400-500 g owoców

kruszonka robiona na "oko"
50 g miękkiego masła
2 łyżki cukru
3 łyżki mąki

utrzeć masło na puch, dodawać po jednym jajku i miksować, dodać cukier, obie mąki z proszkiem do pieczenia, można wymieszać mikserem na najniższych obrotach lub ręcznie
blachę 20x30 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wyłożyć ciasto, wyrównać
truskawki przekroić na pół a czereśnie wypestkować, ułożyć na ciasto w sumie dowolnie
można wymieszać, jednak ja ułożyłam z jednej strony truskawki z drugiej czereśnie, posypać kruszonką

piec około 35 min w 180 stop.C




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz