czwartek, 11 lipca 2013

jagodzianki II

Na specjalne życzenia zrobiłam znowu jagodzianki, jednak tym razem ciasto jest inne od poprzednika ale dalej drożdżowe.

ciasto:
40 g drożdży
2-3 łyżki cukru
1 szklanka ciepłego mleka
2 jajka
50 g masła/margaryny roztopionego
szczypta soli
skórka otarta z połowy cytryny
2 i 3/4 szklanki mąki

nadzienie:
 1,5 szklanki jagód
2 łyżki cukru lub wiecęj według uznania

1/4 szklanki mleka do smarowania

drożdże zasypać cukrem wlać 2 łyżki mleka i wymieszać do rozpuszczenia się drożdży,dodać pozostałe mleko i jajka, porządnie wymieszać, zostawić na 5 min.
następnie dodać masło/margarynę roztopioną, sól, skórkę z cytryny i mąkę, wymieszać, wyrabiać przez około 1 min.

 jagodzianki formować jak podane  tutaj

ułożyć w odstępach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, piec około 35 min. w trakcie pieczenia posmarować z wierzchu mlekiem.

na koniec polukrować jeszcze gorące jagodzianki



lukier
3 łyżki soku z cytryny
3 czubate łyżki cukru pudru, wszystko dobrze wymieszać

5 komentarzy:

  1. mniam, przepyszne!
    ps: dziękuję za udział w jagodowo nam5!

    OdpowiedzUsuń
  2. mam bardzo podobny przepis,jagodzianki pycha

    OdpowiedzUsuń
  3. Olcik, dzieki i ja tez dziekuje za taka akcje :) Alina a moj przepis to przepis na ciasto drożdżowe z owocami ale teraz zrobilam jagodzianki

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zwykle pyszności. Ja muszę przejść na dietę, poproszę coś niskokalorycznego na wynos :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też muszę ;) a niskokalorycznie to był dzisiaj koktajl truskawkowy :)

      Usuń