środa, 3 lipca 2013

jagodzianki

Następny sezon czyli jagodowy:) A cóż innego można zrobić jak nie jagodzianki.
Mój mąż lubi je jednak te kupne to już totalne dziadostwo, zamiast jagód to dżem jagodowy, więc żeby zrobić mu przyjemność upiekłam jagodzianki.



ciasto:
40 g drożdży
1 kopiasta łyżka gęstej śmietany 18%
1/2 szklanki ciepłego mleka
50 g miękkiego masła
1 jajko
3 łyżki cukru
szczypta soli
2,5 szklanki mąki

1 szklanka jagód
1 łyżka cukru,  wymieszać razem

wrzucić do miski drożdże, cukier, dodać mleko i śmietanę, wymieszać do rozpuszczenia się drożdży
doda jajko, sól i masło ponownie wymieszać, dodać mąkę i wyrobić ciasto
ciasto będzie klejące wiec natłuszczonymi rękoma podzielić ciasto na 8-10 części

nastawić piekarnik na 180 stop.C

przed zrobieniem każdej jagodzianki lekko natłuszczałam dłonie odrobiną oleju wtedy ciasto nie przykleja się,
z każdego kawałka ciasta zrobić kulkę i rozpłaszczyć w dłoniach, mniej więcej na wielkość dłoni, na środek nałożyć jagody z cukrem, ciasto porządnie zlepiać robiąc coś w rodzaju sakiewki, po czym lekko zrolować w dłoniach, żeby nadać im kształt walca

ułożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, piec około 30 min w 180 stop.C czyli do zrumienienia
w trakcie pieczenia tak po 15 min posmarować obficie mlekiem każdą jagodziankę.

po wyciągnięciu polać  rzadkim lukrem a nie gęstym, rzadki rozleje się po całej bułce robiąc bardzo cienką warstwę co nada im delikatną słodycz.

lukier:
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka cukru pudru wszystko dobrze wymieszać i gotowe



6 komentarzy:

  1. ja też lubię a to moje pierwsze w życiu, ciasto mój autorski przepis, wymyślone na poczet jagodzianek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ervisha masz racje, domowe najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszota!
    Pozdrawiam i dziękuję za dodanie przepisu do Akcji Jagodowej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Olcik,miło mi za odwiedziny:)a właśnie jutro kupuje jagody i robie powtórkę :)

    OdpowiedzUsuń