środa, 7 sierpnia 2013

arbuzowa granita

Ciąg dalszy ciepełka i pragnienie ochłody "od środka". Postanowiłam zrobić granitę czyli zmrożony zmiksowany miąższ owocowy. Jednak nie jest to to samo co sorbet, gdyż cały sekret w tym, że jest ziarnisty, grudkowaty i pyszny.

 składniki:
dowolna ilość arbuza, najlepiej soczystego i bardzo słodkiego

Arbuza pokroić wybrać pestki i zmiksować, wrzucić mus do pojemnika i do zamrażarki. Mieszać co godzinę widelcem.
Ja wrzuciłam mus do dużego pojemnika, żeby mieć cienką warstwę, która szybciej się zamrozi i mieszałam co 15-20 min po około godzinie gotowe.

Udało mi  kupić się bardzo słodkiego arbuza i z białymi pestkami "niebo w gębie" jak to się mówi.



                                     Moja córcia nie mogła się powstrzymać i wyjadała palcami;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz