środa, 14 sierpnia 2013

buły cynamonowo -kardamonowe

Przejadły mi się już ciasta z galaretka, kremami itp. więc przyszła pora do powrót mojego kochanego drożdżowego. Jednak tym razem zrobiłam inne i to był strzał w dziesiątkę, jest miękkie puszyste i cóż idealne dla mnie.


ciasto:
1 szklanka ciepłego mleka
1/2 szklanki śmietany 30%
30 g drożdży
1/2 szklanki cukru pudru
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka kardamonu mielonego
1 jajko
4 szklanki mąki typu 650
80 ml oleju

nadzienie:
100 g bardzo miękkiego masła
1 łyżeczka cynamonu
4 łyżki cukru

drożdże zasypać pudrem, wlać ciepłe mleko oraz dodać śmietanę, wymieszać do rozpuszczenia sie drożdży,
dodać sól, kardamon, jajko,olej wymieszać dodać mąkę, wyrobić odstawić na 20 min.
po tym czasie ciasto rozwałkować na grubość 1-1,5 cm grubości, posmarować masłem, posypać cynamonem i cukrem, złożyć na pół.
ciasto pociąć na paski o szerokości 4cm, każdy z pasków przecinać na pół ( zaczynając od strony nie zlepionej) ale nie do samego końca, gdyż musi zostać jakieś 2 cm zlepionego ciasta,  ma powstać coś w rodzaju spodni

blachę wyłożyć papierem od pieczenia, przecięty pasek ciasta czyli nasze"spodnie" skręcać z obu stron, ułożyć w wieniec bez sklejania końcówek na blaszce, z każdą następną robić identycznie i układać obok siebie,
nastawić piekarnik na 200 stop.C i wstawić ciasto a po nagrzaniu się piekarnika piec około 25 min w trakcie pieczenia posmarować mlekiem.




2 komentarze:

  1. ja z olejem robię ale nie próbowałam z kremówką,przetestuję ,wyszło Ci rewelacyjne

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję a wyszło naprawdę mięciutkie

    OdpowiedzUsuń