piątek, 23 sierpnia 2013

placek drożdżowy ze śliwkami i kruszonką

Jeszcze wakacje,jeszcze lato a już czas węgierek czyli  jesienią zaczyna pachnieć.
Nic tak dobrze nie smakuje jak drożdżowe ze śliwkami. Dla mnie osobiście idealne drożdżowe to takie które nie jest wysokie a wręcz niskie czyli wszystko co najlepsze na niskiej powierzchni.

ciasto:
50 g drożdży
1/2 szkl śmietany 30%
1/2 szkla ciepłej wody
1/3 szkl cukru
2 szklanki mąki
1 jajko
szczypta soli
30 g margaryny /masła

5 dużych śliwek wegierek lub jakiś mniejszych
kruszonka-kto jaką lubi

drożdże pokruszyć do miski,dodać cukier, śmietanę lekko podgrzać i razem z wodą wlać do drożdży, wymieszać do rozpuszczenia się drożdży, dodać jajko, sól, roztopione masło/margarynę wymieszać dodac mąkę, wyrobić.
Blachę 25x30 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wyłożyć ciasto,wyrównać,
u mnie ze względu na duże śliwki pokroiłam je na ćwiartki, ułożyłam skórką na ciasto,
posypać kruszonką
piec około 40 min w 190 stop.C

na koniec można polać lukrem:
3 łyżeczki soku z cytryny
4 czubate łyżeczki cukru pudru, wszystko dobrze wymieszać, gotowym lukrem polać gorące ciasto




3 komentarze:

  1. pyszności,nie wiem na co ja czekam ,jeszcze nic z śliwkami nie upiekłam

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki, Alina to dopiero początek śliwkowego raju;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wogóle ciasto nie urosło, jak sparzone wygląda.

    OdpowiedzUsuń