poniedziałek, 16 września 2013

czekoladowe ciacha

Jesień zawitała i nie ma to jak kawałek czekolady na poprawę humoru. Zrobiłam czekoladowe ciacha, jedno dosłownie zapycha :)
Ciastek nie wychodzi dużo ale za to ile w nich czekolady. Są mało słodkie, więc jeżeli ktoś lubi słodycz to proszę dosypać 2 łyżki cukru.
Mój pies nie odchodził na krok po dostaniu kawałka, siedział i czatował przy nodze ;)
 składniki:
150 g czekolady
100 g masła
2 jajka
1 łyżka cukru pudru
1 szklanki mąki z czubkiem
1/2 łyżeczka proszku
50 g orzechów laskowych drobno posiekanych

masło i czekoladę rozpuścić, dodać roztrzepane jajka i puder, wymieszać dodać orzechy laskowe i mąkę z proszkiem, wyrobić.
ciasto jest klejące ale na tyle tłuste ze można formować kule w dłoniach, mi wyszło 9 ciastek.
blachę wyłożyć papierem do pieczenia, uformować kule i lekko spłaszczyć, chyba że chcecie mieć cienkie to porządnie spłaszczyć
piec około 10 min w 190 stop. C



2 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie. Mam właśnie wielką chęć na czekoladę i ani grama na składzie i postanowiłam jutro upiec coś czekoladowego. Może zrobię taki eksperyment?

    OdpowiedzUsuń
  2. Una, poszły w dwa dni:) mam nadzieję, że eksperyment się udał

    OdpowiedzUsuń