środa, 30 października 2013

chilli con carne

Uwielbiam chilli con carne, tylko jest to potrawa na która trzeba troszkę poczekać jednak warto.
Przepis jest z połowy porcji i wychodzi naprawdę dużo. W oryginale jest mielone wołowe jednak ja moje chilli odchudziłam i zastąpiłam mielonym z indyka. Kto nie musi niech zrobi z wołowiną jest przepyszne zresztą z indykiem również. Jeszcze paruje na zdjęciu :)
składniki:
2 łyżki oleju
1 duża cebula
1 papryka czerwona
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka kminku
1 łyżeczka chilli
szczypta kardamonu
700 g mielonego wołowego- u mnie z indyka
kopiasta łyżka koncentratu pomidorowe
1/4 szklanki ketchupu
1/2 szklanki wody
puszka pomidorów całych bądź krojonych
1 puszka czerwonej fasoli

cebule,paprykę i czosnek pokroić drobno, zeszklić w garnku na rozgrzanym oleju, dodać koncentrat, ketchup, pokrojone pomidory z puszki, wodę, przyprawy, wymieszać dodać mięso oraz odsączoną fasolę, dusić około 1 godziny, w sumie do zredukowania się sosu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz