poniedziałek, 7 października 2013

ciasto gruszkowo- kokosowe

Jesień, jesień ach to ty ;)). Ciepło choć pochmurno, za oknem wrzosy i ciasto na deser.




składniki:
2 jajka
100 ml oleju
80 g cukru
100 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 gruszki

kruszonka:
1/2 szklanki wiórków kokosowych
1 łyżka miękkiego masła
1 łyżka cukru
1 łyżka mąki

jaja z cukrem ucierać przez 1 min, wlać olej i ucierać jeszcze około 2 min, wsypać mąkę z proszkiem i wymieszać.
tortownice średnicy 21 cm wyłożyć papierem albo wysmarować masłem i obsypać bułką tartą, wylać ciasto.

gruszki obrać pozbyć się gniazd, pokroić dowolnie u mnie większa kostka, wyłożyć na wierzch ciasta.
zrobić kruszonkę z podanych składników, jednak nie będzie to taka typowa kruszonka,posypać wierzch
piec w 180 stop.C około 25 min, kiedy wiórki sie przyrumienią, wierzch przykryć folia aluminiową bądź papierem do pieczenia.

9 komentarzy:

  1. Taką wersję jesieni barrrrrrrrdzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z gruszkami jeszcze nie jaszcze nie jadłem. Zapewne sprubuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosia ja też,a zwłaszcza ciepła
    cookpl a ciasto z gruszkami to jest to

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio robiłam ciasto sezamowe z gruszkami, Twoje prezentuje się wspaniale! Zapraszam na ciasto z owsianym kremem:) http://domowe-wypieki.com/ciasto-z-konfitura-z-pomaranczy-kakaowa-beza-i-kremem-owsiano-kawowym/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyjątkowo smakowite to ciacho... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. domowe wypieki Twoje ciacho wygląda obłędnie :)już nawet nie myślę ile to ma kalorii ;)
    fajnie, że wam się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciacha to najpotężniejsze narzędzie w walce z jesiennymi smutkami :)

    OdpowiedzUsuń