piątek, 25 października 2013

krwiste piernikowe muffinki

Nie ja pierwsza nie ostatnia wpadłam na pomysł upieczenia piernikowych muffinek jednak, przepis jest mojego autorstwa.
ciasto:
1 jajko
4 łyżki mleka
1 łyżka cukru
1 łyżka melasy u mnie z buraków
20 g masła
5 łyżek mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka przyprawy do pierników
szczypta soli

jajko,mleka, cukier ubić trochę trzepaczką, dodać melasę i roztopione masło, szczytpe soli, wymieszać dodać mąkę z proszkiem oraz przyprawą do pierników, wymieszać, napełnić foremkę na muffinki u mnie wyszło 6 sztuk
piec 20 min w 180 stop.C

krwisty lukier:
1 łyżka gorącej wody
3-4 łyżki cukru pudru
czerwony barwnik
odrobinę żółtego barwnika
utrzeć puder z woda przez jakaś minute dodać barwniki i do dzieła.

Polałam lukrem w krwistym kolorze nawet palca sobie polukrowałam, To takie przygotowanie przed Halloween.


2 komentarze:

  1. hehe bomba ci wyszly , ten lukier boski zywy kolorek...

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki, właśnie miało być krwisto i chyba się udało :)

    OdpowiedzUsuń