sobota, 5 października 2013

ziemniaczane kuleczki

Kiedyś gdzieś zobaczyłam i postanowiłam dzisiaj zrobić na obiad. Poczytałam w necie ale i tak zrobiłam po swojemu.

składniki:
500 g ziemniaków
1 jajko
1 czubata łyżka mąki
sól , pieprz do smaku

ponadto:
olej 
bułka tarta

ziemniaki ugotować, przepuścić przez praskę albo utłuc, jajko roztrzepać w osobnej miseczce, dodać do ziemniaków tylko połowę jajka, doprawić solą i pieprzem do smaku ja dałam dosyć sporo pieprzu i były bardziej pikantne, dodać mąkę, wymieszać łyżką.

nabierać palcami masę ziemniaczaną i turlać w rekach do uzyskania kulki, rąk nie trzeba w niczym maczać

gotowe kuleczki można od razu obtaczać w bułce tartej, albo najpierw w jaju i później w bułce 
ja zrobiłam tak, że wsypałam do głębokiego talerza 1 łyżkę bułki tartek i wrzuciłam max 10 kulek i kręciłam talerzem aż kulki pokryły się bułką

smażyć na głębokim oleju na złoto


6 komentarzy:

  1. wow! zawsze chciałam zrobić takie kuleczki, ale niesądziłam, że można je zrobić samemu w domu :) dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. czasem człowieka coś zaskoczy i to pozytywnie;)mam nadzieje, że kiedyś zrobisz :), dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne te kluseczki, idealne dla obiad dla małych niejadków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tapenada nie tylko dla niejadków;) kuleczki zamiast frytek można zaserwować

    OdpowiedzUsuń