sobota, 9 listopada 2013

ciasto marchewkowe

Od jakiegoś czasu byłam ciekawa, jak smakuje i czy czuć tą marchew w cieście. Trochę mnie zaskoczyły przyprawy do niego bo iście piernikowe więc ciasto ma posmak piernika.
Ciasto wilgotne, nie za słodkie, pyszne jednak dla mnie trochę zbyt tłuste i następnym razem będzie modyfikacja. Przepis wzięłam od Doroty z Moich Wypieków jednak pominęłam ananasy bo ich nie miałam











ciasto:
2/3 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
1/4 łyżeczki zmielonych goździków
1/4 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
szczypta soli
1/3 szklanki oleju rzepakowego
2 jajka
1 szklanka starej marchewki na średnich oczkach

w jednym naczyniu połączyć składniki suche, w drugim naczyniu połączyć jajka z olejem, następne połączyć razem suche z mokrymi i dodać startą marchew, wymieszać.
blachę albo tortownice o średnicy 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia przełożyć ciasto , piec 40-45 w 170 stop.C
Ja użyłam większej blaszki więc ciasto jest cieńsze i krócej się piekło oraz marchewki u mnie było więcej z 1,5 szklanki.


2 komentarze:

  1. U mnie dziś też ciasto marchewkowe, choć z trochę innego przepisu. Idealny jesienny wypiek, nieprawdaż? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. prawda:) i myślę, że na każdą porę roku będzie idealne :) chętnie zajrzę na Twojego bloga

    OdpowiedzUsuń