sobota, 9 listopada 2013

domowy sos bolognese

Chyba każdy lubi spagetti i ma swoje ulubione. Moje dzieciaki lubią wersie bolognese.
Często robię, jednak dawno porzuciłam gotowe sosy z paczki nie ma to jak swój.
 sos:
250 g mięsa mielonego
duży ząbek czosnku lub 2 mniejsze
200 g koncentratu pomidorowego ja używam ze słoiczka, łowicz albo pudliszki
niecałe 2 szklanki wody
sól
pieprze
1 łyżeczka oregano
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
1/2 łyżeczki  cukru
1 łyżka oleju

czosnek pokroić albo przepuścić przez praskę, podsmażyć z mięsem na oleju, dodać wodę, koncentrat, oregano, paprykę dusić około 4 min, jeżeli jest kwaśny dodać cukru dla słodyczy, doprawić solą i pieprzem.

ugotować makaron i podawać sosem


4 komentarze:

  1. Bardzo lubię, a nawet robię podobnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba każdy sos tego typu będzie choć trochę podobny w smaku jak i w wykonaniu;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uwielbiam spaghetti bolognese :) Jest dla mnie najlepsze a to tego ten coś musi byc wyśmienite.
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuje :) moje dziewczyny nie marudziły przy jedzeniu więc to najlepsza pochwała, też uwielbia to spagetti

    OdpowiedzUsuń