środa, 6 listopada 2013

eklerki i ptyśki

Eklery i ptysie  bardzo lubię ale nigdy nie robiłam i chyba najwyższa pora było zrobić. To mój pierwszy raz i chyba się udało.
Zrobiłam z połowy podanego poniżej przepisu i wychodzi  10 sztuk jednak ja zrobiłam 7 eklerków i 3 nieduże ptyśki..

ciasto:
1 szklanka wody
125 g masła/margaryny
1 szklanka mąki
4 jajka

wodę zagotować z masłem, wsypywać mąkę i energicznie mieszać, uprażyć.
Ciasto ma odchodzić od ścianek i być szkliste, zostawić do wystygnięcia. Do chłodnego wmiksować jajka, przełożyć ciasto do rękawa cukierniczego z końcówką,  wyciskać paski ciasta na natłuszczoną blachę
Piec 20-30 min w 200 stop.C
po ostudzeniu przekroić i niech lekko przeschną.

Nadziewać można czym się chce, bita śmietaną, kremem do tortów nawet gotowym, kremem budyniowy.
Moja wersja eklerków jest z kremem budyniowym z nutellą a ptyśki z bita śmietana z galaretka.
Budyń gotowałam jak piekły sie ciastka, gdyż do przygotowania kremu musi być zimny

krem budyniowa na 10 eklerków:
1 budyń waniliowy
2łyżki cukru
1 szklanka mleka
2 łyżki miękkiego masła
4 łyżki bitej śmietany
2 łyżki nutelli

Masło utrzeć lekko mikserem, dodać do niego ugotowany i ostudzony budyń, zmiksować, dawać po łyżce śmietany i miksować, na koniec dodać nutelle i ponownie zmiksować.
Krem przełożyć do rękawa cukierniczego z końcówka otwartą gwiazdką i nadziewać przekrojone eklerki.




masa śmietanowo -galaretkowa:
galaretka pink margarita rozpuszczonej w 1/2 szklance wody
 100 ml śmietanki 30%, 
ubitą śmietanę zmiksowałam z zimną galaretką, wstawiłam do lodówki do lekkiego stężenia i przełożyłam



12 komentarzy:

  1. Nigdy nie próbowałam robić ich sama... Twoje wyglądają baaardzo apetycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. to moje pierwsze skoro wyglądają apetycznie tzn.ze się udały :) dzięki

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny blog, super przepisy. zajrzę tu jeszcze nie raz i to z wielką chęcią. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. nie spodziewałam się, że połączenie tego ciasta z tą masą będzie takie super

      Usuń
  5. Piękne Ci wyszły :)
    Ja nie robiłam takich wieki... A takie są dobre...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki:) a wyszły takie akuratnie,że się człowiek nie zapcha a posmakuje;)

      Usuń
  6. ptysie kiedyś robiłam, eklerek nie
    wyglądają pysznie!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję i miło, że się podobają, zasada ta sama to może spróbujesz zrobić kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jeśli pierwszy raz to wyszły ci super wbrew pozorom to nie jest łatwy wypiek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, jednak moim zdaniem wypiek nie jest trudno a czasochłonny, samo zrobienie i upieczenia ciasta to jest dobra godzina i jeszcze pozostaje reszta ale chyba warto było bo wszystkie zniknęły do wieczora ;)

      Usuń