środa, 13 listopada 2013

sernik z rosą

Przepis dostałam od siostry, jej sernik zawsze wychodzi obłędny w smaku i wyglądzie. Dostałam bez instrukcji obsługi więc robiłam wszystko na czuja ale tragedii nie ma.
Zrobiłam z połowy porcji a i tak jest duży, użyłam blachy 25x30 cm w oryginale ma być większa.
Podany poniżej przepis jest w oryginalnych proporcjach.


ciasto:
2 szklanki mąki
1/2 szklaka cukru
2 żółtka
1 jajko
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 kostki masła/margaryny

masa serowa:
1 kg sera ja użyłam wiaderkowego
1 szklanka cukru
1/2 szklanka oleju
2 szklanki mleka
1 budyń
2 jajka
4 żółtka

beza:
6 białek
1 szklanka cukru

wyrobić ciasto z podanych składników, rozwałkować na wielkość blachy, blachę wyłożyć papierem do pieczenia tak, żeby był równo z blachą lub lekko wystawał ponad nią,
wyłożyć ciasto na dno a jeżeli się porwie nic się nie stanie zlepić spód z kawałków, ja tak zrobiłam

masę serową zrobiłam zgodnie z zaleceniem siostry wszystko wrzuciłam do miski i zmiksowałam, jakieś 3 minuty miksować, jest bardzo rzadka ale taka ma być.
wylać masę na nieupieczony spod. Całość piec 55 min w 180 stop.C

Po upływie niespełna 45 min pieczenia zabrać się za zrobienie bezy, ubić białka dodać cukier i ubijać jeszcze z 2 min,
wyciągnąć sernik, wyłożyć bezę i piec jeszcze 10 min tak, żeby delikatnie nabrała koloru od raz wyciągnąć z piekarnika, żeby stygł a z czasem pojawi się tzw. "rosa".




11 komentarzy:

  1. wyglada oblednie , z checia bym sie na kawaleczek skusila...

    OdpowiedzUsuń
  2. i tak smakuje :) szkoda, ze tak daleko mieszkasz

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zniknął z mojego talerza;)Przepyszne ciasta pieczesz:)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak ty tak codziennie robisz te ciasta to chyba się tam przejadę do was :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie no codziennie to nie robie, tydzien temu marchewkowe bylo ale to tez po kawału bo male zrobiłam na próbę, a sernik to to sie blond dostało, sadiadka dostala i jeszcze dla nas po kawałku zostało a Ty możesz bez specjalnego zaproszenia mnie odwiedz albo ja Was z takim ciastem :)

      Usuń
  5. i to jest najlepszy komplement jaki można usłyszeć, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a to ja Kroma, tylko zapomniałam hasła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie, musiał być wyjątkowo delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki gin:) a delikatny jest bo to jednak nie jest taki typowy sernik

      Usuń
  8. Raz w pracy jadłem taki sernik :) koleżanka która go przyniosła prosiła mnie żebym zostawił trochę następnej zmianie i wiesz co nie zostawiłem, zjadłem wszystko :D jest przepyszny :) zjadłby jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pokusa była zbyt duża, żeby zostawić innym ;) i zgadzam się, że jest pyszny :)
      to podsuń komuś przepis i może zrobi ;)

      Usuń