czwartek, 5 grudnia 2013

lebkuchen- piernikowe serca

Pierniczki lebkuchen bardzo popularne u naszego zachodniego sąsiada.
Przepis wzięłam z tej strony http://www.lebkuchen-rezepte.de/lebkuchen/lebkuchenherz.html
Pierników wychodzi bardzo dużo w granicach 100 sztuk więc jeżeli potrzeba mniej to podzielić proporcje na pół.
ciasto:
200 g masla
550 g miodu
250 g cukru
1 paczuszka przypraw do piernika (15 g)
30 g gorzkiego kakao
1200 g maki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
szczypta soli


masło miód cukier podgrzać do roztopienia się wszystkiego, zostawić do lekkiego przestudzenia

do miski wsypac wszystkie składniki suche, dodać dwa jajka i masę miodową, wyrobić ciasto ręcznie lub mikserem, jeżeli będzie sie kleić nie dosypywać mąki.  ciasto przykryć folią albo ściereczką i zostawić w temperaturze pokojowej na cały dzień albo dobę. Ja ciasto zrobiłam wieczorem i rano miałam gotowe.
Najlepiej przygotować sobie kilka blaszek wyłożonych papierem do pieczenia, gdyż ciastek jest naprawdę dużo i szybko się pieką
wałkować na grubość około 5 mm na oprószonym mąką blacie, ja wałkowałam na papierze do pieczenia i nie potrzebowałam dodatkowo mąki.
Piec około 10 min w 200 stop.C

Po upieczeniu jeszcze takie gorące lukrowałam i posypywałam posypką. lukrowanie na  gorących ciastkach powoduje ze lukier zastyga momentalnie wiec trzeba polukrować i od razu posypać.

lukier był z gorącej wody, soku z cytryny o cukru pudru, oczywiście robiony na oko.




Moja wielka puszka z pierniczkami



4 komentarze:

  1. śliczne serduszka:) świetne pudełko na ciastka:D

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję, a puszkę albo raczej puchę ok temu kupiłam z babką panettone i w tym roku tez chce kupić
    bo są inne wzory :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam zamiar upiec te pierniki, wszyscy zachwalają a ja ich nie piekłam jeszcze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alina rób bo warto :) moich już prawie nie ma, na dnie

      Usuń