środa, 1 stycznia 2014

ciasto z makiem a'la pleśniak

Przepis dostałam dawno temu od siostry jednak skąd ona go ma nie wiem. Ciasto słodkie, kruche, pyszne.
Przypomina mi wyglądem pleśniaka jednak jest inne. Różnice to mak, marmolada a w pleśniaku zazwyczaj sa świeże owoce bądź jakaś konfitura i nie ma maku.
Zrobiłam z połowy porcji i żałuję, że nie z całej bo połowy już nie ma.



ciasto:
6 żółtek
1/2 szklanki cukru
3,5 szklanki mąki
250 g masła/margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki suchego maku
1 łyżka kakao

marmolada wieloowocowa bądź inna, ja daję z róży

beze:
6 białek
1 szklanka cukru
1 kisiel truskawkowy

roztopione masło, cukier, mąkę, proszek, żółtka połączyć, wyrobić ciasto, będzie kruche, podzielić na 3 części do jednej dodać mak, do drugiej kakao a trzecia zostaje jasna,
blachę taka 25 x 35 cm  wyłożyć papier do pieczenia lub nie, wylepić dno ciastem z makiem, na to posmarować marmoladę taka warstwę, żeby mak się nie przebijał czyli nie za grubą w sumie, na to zetrzeć jasne ciasto. Wyłożyć bezę i na nią zetrzeć ciemne ciasto.
Piec około 30 min w sumie do zrumienienia się bezy w 180 stop.

4 komentarze:

  1. Pleśniak to jedno z moich ulubionych ciast. Wersja z marmoladą brzmi przepysznie :) Na pewno się skuszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja za pleśniakiem nie przepadam ale to ciasto jest wyjątkowo dobre :)

      Usuń
  2. Oj... znam to ciasto z dzieciństwa, mama piekła pleśniaka. Dziękuję za odświeżenie przepisu. Ciasto pyszotka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak podobne do pleśniaka to na pewno pyszne

    OdpowiedzUsuń