sobota, 22 lutego 2014

gniazdka z cytrynowym lukrem

Zbliża się tłusty czwartek, więc trzeba było wypróbować przepis a raczej jego wykonanie.
Inspiracja przy kładzeniu na tłuszcz był sposób Doroty z "moich wypieków".














Ciasto jest karpatkowe albo jak u mnie na ptysie i eklery o takie. ja zmieniłam margarynę na masło.
wykonanie:
wodę ze szczyptą soli i  masłem zagotować, wsypać mąkę energicznie mieszając, prazyć aż zrobi się szkliste, czyli robić jak na karpatkę, ostudzić, do zimnego ciasta wmiksować jajka i gotowe.
Nałożyć do rękawa cukierniczego z końcówką
Na kawałki papieru do pieczenia takie około 8x8 cm wyciskałam kółka średnicy 7 cm rękawem cukierniczym z końcówką.
Smażyć na głębokim tłuszczu. Układać ciasto papierem do góry po jakimś czasie usuwać papier i czekać, aż się zrumieni dół i obracać na druga stronę. Odsączyć na papierze, polać lukrem.
lukier cytrynowy:
5 łyżek cukru pudru
2 łyżki soku z cytryny
puder i sok z cytryny dobrze utrzeć i gotowe.

Można też upiec jak na eklerki i później polukrować. Będą pieczone nie smażone więc i mniej kaloryczne.




2 komentarze: