czwartek, 13 lutego 2014

walentynkowe mini torciki

Nie przepadam za walentynkami bo w sumie na co dzień powinno okazywać sobie miłość, ale skoro już jest taki dzień to i ja się pokusiłam. Zrobiłam mini torciki bo są naprawdę mini.
Upiekłam biszkopt w prostokątnej blaszce 25x40 cm u użyłam wykrawaczki  serca średnicy 10 cm.W przypadku kremu poszłam na łatwiznę wynikającą z konieczności pozbycia się kremu malinowego dr.oetkera .

biszkopt:
3 jajka
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku
jajka ubić z cukrem na puch, dodać mąkę z proszkiem wymieszać delikatnie,  blachę wyłożyć papierem, wylać masę, piec około 15 mi w 180 stop.C
Po wystygnięciu wykrawać serduszka

krem:
500 ml śmietana 30%
masa malinowa dr oetkera,
herbata z cytryna do nasączenia.

ponadto:
galaretka wiśniowa rozpuszczona w 1,5 szklance wody.

Jeden torcik to dwa biszkoptowe serduszka, nasączone herbatą i przełożone masą malinowa, Wierzch również nią ozdobiony. Rękawem z tylką wycisnęłam zdobienie na górze, i środek wypełniłam lekko tężejącą galaretkę wiśniową. Wstawić do lodówki.



5 komentarzy: