poniedziałek, 10 marca 2014

gołe gołąbki czyli bez zawijania

Córa dorwała fix knorra do gołąbków bez zawijania.
Zrobiłam,wyszły pyszne. Jednak można zrobić to samemu jak poniżej.
Łatwy i niewymagający przepis. Dużo szybszy niż tradycyjne gołąbki i do tego wychodzi super sosik.


składniki:
500 g mięsa mielonego u mnie z indyka
pół główki niedużej kapusty
1 średnia cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki bułki tartej
2 białka
3/4 szklanki ryżu
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka papryki słodkiej
sól
pieprz

500 ml wody
3 łyżki koncentratu pomidorowego
3 łyżki oleju

Ugotować ryż, kapustę drobno poszatkować, ja to zrobiłam w robocie wieloczynnościowym.
Do miski wrzucić mięso, dodać kapustę, posiekaną drobno cebulę oraz czosnek, majeranek oraz paprykę dokładnie wymieszać,
dodać białka, bułkę tartą, ugotowany ryż,doprawić solą oraz pieprzem, dobrze wyrobić.
Na patelni rozgrzać dobrze olej, uformować owalne gołąbki, u mnie wyszło 10 średnich. Podsmażyć lekko z obu stron.
300 ml wody wymieszać z koncentratem, zalać gołąbki i dusić pod przykryciem 30-35 min ale w między czasie dolewać pozostałą wodę. Pięknie zatopione w sosie pomidorowym.

2 komentarze: