sobota, 1 marca 2014

zebra

Naszło mnie na to ciasto ale z dodatkiem coli, wiem ze Nigella robiła z nia jakieś ciasto ale inne.
Przekopałam neta, przepisy różnią się tylko proporcjami składników w jednych jest woda w innych cola u mnie różni się jeszcze czymś.
W trakcie robieni okazało się, że nie mam tyle mąki pszennej. Wpadłam na pomysł dodania części mąki ziemniaczanej.

składniki:
5 jaj
1 szklanka cukru
1 i 3/4 szkl mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
70 ml oleju
1/2 szklana coca-coli
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao

jaja z cukrem ubić na puch, dodać obie mąki z proszkiem, lekko wyrobić mikserem, wlać olej oraz cole, ponownie wyrobić na gładką masę, połowę ciasta przelać do osobnej miski, wyspać kakao i zmiksować.
W tym momencie nastawić piekarnik na 180 stop.C
Tortownicę średnicy 26 cm, lekko natłuścić, nakładać ciasto łyżką następująco:
na środek wylać łyżkę ciasta np.jasnego, na to wylać łyżkę ciemnego ciasta, wylewać naprzemiennie do wykończenia ciasta.
Efekt przed pieczeniem jest taki

Wygląd w środku przypomina sernik zebrę zresztą sposób kładzenia ciasta jest taki sam.
Piec około 40 min w 180 stop.C




5 komentarzy:

  1. Zebra to dla mnie smak dzieciństwa :D Mama na specjalne moje życzenia bardzo często ją robiła!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wzorcowe paski Ci wyszły :) Z colą jeszcze zebry nie piekłam :)

    OdpowiedzUsuń