sobota, 14 czerwca 2014

torcik z czereśniami

Nie tylko truskawkami człowiek żyje. Zaczyna się czas na przeróżne owoce w tym czereśnie.
Dzisiaj będzie torcik z czereśniami jako podstawa biszkopt kakaowy upieczony w tortownicy 21 cm



biszkopt:
4 jajka
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki
1 łyżka kakao
jaja z cukrem ubić na puch czyli jakieś 4-5 min, powoli dodawać mąkę z kakao i miksować na najniższych obrotach.
Piec ok.45 min w 180 stop.C

ponad to:
300 g śmietany 36%
1 łyżka cukru pudru
2 szklanki czereśni

Śmietanę ubić z pudrem, biszkopt przekroić na 3 części i przełożyć śmietaną tworząc 3 warstwy jednak trzecia jako wierzch.
Na każdej warstwie śmietany ułożyć połówki czereśni. Wierzch udekorować czereśniami.

2 komentarze:

  1. Ja po prostu nie mogę zaglądać na tą stronę. Co zajrzę, to biegnę wypróbować kolejny przepis. Torcik koniecznie upiekę. Wygląda smakowicie. A zaglądać tu i tak będę!!! Już się uzależniłam od tych pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak mam jak gdzieś zaglądam ale mam nadzieje, że przepisy udają się :) Najlepszy na następny dzień ale niestety został już tylko kawałeczek.

      Usuń