piątek, 22 sierpnia 2014

leczo z cukinią

Pierwszy raz zrobiłam leczo z cukinii. Jakoś cukinia do mnie nie przemawia tak samo jak fasolka szparagowa, do której mam awersje. Jednak musze szczerze przyznac,ze wyszla naprawde bardzo smaczna :).

składniki:
dwie średnie cukinie ( około 25 cm)
2 duże papryki u mnie czerwone
duża cebula
6 dużych pieczarek
1 ząbek czosnku
puszka pomidorów takich w kawałkach, są lepsze od całych gdyż zawierają więc soku
sól, pieprz do smaku
1 łyżka oleju
4 parówki z tych cieńszych

W garnku podgrzać olej, wrzucić cebulę pokrojoną w piórka oraz posiekany czosnek. Zeszklić, dodać paprykę pokrojona w niewielkie paski, kiedy nam się dusi, pokroić pieczarki w kawałki i wrzucić łącznie z pomidorami z puszki do reszty.
Cukinie można obrać albo i nie bo takie niewielkie okazy nie posiadają twardej skóry. Pokroić na plasterki i jeszcze na połówki. Wrzucić do garnka i dusić około 30 min co jakiś czas mieszając na chwile przed wyłączeniem gazu dodać pokrojone parówki.

5 komentarzy:

  1. Ja nie przepadam za cukinią, ale leczo uwielbiam.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też omijam cukinie ale w takim wydaniu bardzo mi smakuje:)

      Usuń
  2. świetny post :)

    Pozdrawiam

    ____________

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. No po prosty pycha!!!!
    Dobrze wygląda,a jeszcze lepiej smakuje!!

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń