poniedziałek, 25 sierpnia 2014

tiramisu

Porwałam się i ja na to wyjątkowo łatwe ciasto-deser czyli tiramisu. Bez pieczenie i zbędnej filozofii jednak dla tych co nie boją się surowych jaj. U mnie wersja bez alkoholu ale przepis go zawiera.

składniki:
2 jajka
75 g cukru
500g serka mascarpone
200 g podłużnych biszkoptów ( u mnie te z lidla)
1,5 szklanki mocnej kawy ( 7 łyżeczek kawy rozpuszczalnej)
50 ml rumu bądź likieru Baileys
1 łyżka kakao

Do kawy wlać 50 ml likieru, wymieszać, namoczyć biszkopty z każdej strony ale tak, żeby się nie rozpadły.
wyłożyć nimi dno foremki-pojemnika ( u mnie taki około 12x25 cm)

Oddzielić białka od żółtek i  1 białko ubić na sztywno. Żółtka z cukrem utrzeć na puch, dodać  serek mascarpone,miksować na puszystą masę. Dodać pianę z białka i delikatnie wymieszać.
Połowę masy wyłożyć na namoczone biszkopty, ułożyć następna warstwę nasączonych biszkoptów i wyłożyć resztę masy,wyrównać.
Przykryć wierzch i wstawić najlepiej na noc do lodówki.
Przed podanie posypać kakao.


9 komentarzy:

  1. Uwielbiam tiramisu :) ja do kremu dodaje amaretto a a biszkopciki moczę w wiśniówce:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takiego nie jadłam i to chyba z deka inne tiramisu ;) ale ważne, że smakuje :)

      Usuń
  2. Zabieram sie do przyrządzania :) Wygląda naprawdę smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę wypróbować!
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://ogrodekzaoknem.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż.

    OdpowiedzUsuń