sobota, 4 kwietnia 2015

babka piaskowa

Przepis wzięty od Doroty z "moich wypieków" jednak zrobiłam bez kakao jednak trochę sobie ułatwiłam.


ciasto:
150 g masła
200 g mąki ziemniaczanej
100 g mąki pszennej
3 jajka
150 g drobnego cukru do wypieków (lub więcej)
1,5 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
ekstrakt lub aromat cytrynowy do smaku - ja nie dałam

Masło z cukrem zmiksować prawie na puch, dodawać po jednym jajku, na koniec powoli dosypywać obie maki, wymieszanie z proszkiem do pieczenia.
Piec 60min w 160 stop.C ale przez pierwsze 20 min piec w 140 stopniach pozostałą część czasu piec w 160 stop.C
Można piec w formie o dowolnym kształcie ja miałam taka 12x20cm.




3 komentarze:

  1. Przepyszna babka wyszla z tego przepisu :-) bede obserwowadz bo fajney przepis mam :-) pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszna babka wyszla z tego przepisu :-) bede obserwowadz bo fajney przepis mam :-) pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń